#SUPERKODERZY – Robo – matematycy
Ścieżka tematyczna, którą wybraliśmy umożliwiła uczestnikom stworzenie gier, w której zakodowaliśmy zadania.
Uczniowie / Kacper, Krzysztof 7a , Paula, Maja,Tymoteusz, Patryk i Bartek z 5b i Jula oraz Marta z 6d brali udział w projekcie tworząc zadania, wykorzystując wiedzę zdobytą na lekcjach matematyki.
Pierwszym etapem było poznanie MBota i możliwości jego zaprogramowania ,
nst omówienie, jak w środowisku MBlock zapisywać i rozwiązywać zadania.
Otrzymaliśmy planszę na której jeździły roboty i wykonywały konkretne zadania.
Na zakończenie uczniowie prezentowali możliwości swoich robotów i drużyn współpracujących.
W czasie tworzenia zadań, uczniowie / Paula, Maja,Tymoteusz z 5b i Jula oraz Marta z 6d wzięli udział w ogólnopolskim konkursie i za zajęcie I miejsca otrzymując w nagrodę:
Zwycięzcy Konkursu „CodeWeek 2018 Code for the Planet”
„Bardzo serdecznie dziękujemy za tak liczy udział w konkursie. Wszystkim gorąco gratulujemy, ponieważ wiemy jak wiele pracy Was to kosztowało. Jesteśmy pod wrażeniem Waszych umiejętności, pomysłów i kreatywności. Z ogromną przyjemnością oglądaliśmy Wasze projekty i naprawdę Komisja miała trudne zadanie z wyborem, niemniej musieliśmy wybrać zwycięzców: Nagroda główna – robot Photon: Szkoła Podstawowa nr 280”
I tak do nauki programowania dołącza Photon.
W trakcie zajęć uczniowie rozwijali kompetencje społeczne i cyfrowe. Przez cały pierwszy semestr zdobywaliśmy nową wiedzę, ćwiczyliśmy różne umiejętności.
Umiejętności swoje i robotów uczniowie prezentowali także uczniom i nauczycielom projektu Erasmus+.
Oprócz prezentowanych umiejętności matematycznych uczniowie „nauczyli” roboty grać np. Sto lat.
Zajęcia z robotami oprócz poszerzania wiedzy i umiejętności matematycznych dawały uczniom wiele radości i zadowolenia, pomagały współpracować w grupie, a także uczyły zdrowej rywalizacji.
Mimo poniesionego wysiłku, zajęcia te przyniosły uczniom profity w postaci poszerzenia wiedzy z przedmiotów ścisłych.