Szanowni Państwo,
Realizując zadania wynikające z Uchwały nr XLVII/1138/2017 Rady Miasta Stołecznego Warszawy z dnia 6 kwietnia 2017 r., dotyczącej wydawania Karty Ucznia, Zarząd Transportu Miejskiego zwraca się z prośbą dotyczącą kontynuacji dotychczasowej współpracy w zakresie wydawania kart dzieciom uprawnionym do bezpłatnych przejazdów.
W związku z tym, iż 30 września br. wygasają uprawnienia do darmowych przejazdów komunikacją miejską uczniom klas IV oraz niektórym uczniom klas starszych, Zarząd Transportu Miejskiego wprowadza terminy składania wniosków jak niżej:
- do dnia 31.05.2022 r. prosimy o złożenie prawidłowo wypełnionych wniosków o wydanie Karty Ucznia. Do każdego wniosku należy dołączyć aktualne zdjęcie o wymiarach 3,5 x 4,5 cm. Jeśli dziecko nie ma nadanego numer PESEL (obcokrajowiec), prosimy o wpisanie daty urodzenia.
- do dnia 31.08.2022 r. Zarząd Transportu Miejskiego dostarczy do Szkoły wyrobione Karty Ucznia.
Wnioski można składać w wersji papierowej w szkole lub drogą elektroniczną, do której zachęcamy (szkoła nie będzie wówczas pośredniczyła w przekazywaniu wniosków o wyrobienie Karty Ucznia pomiędzy rodzicem a ZTM, a jedynie będzie wydawała rodzicom wyrobione przez ZTM Karty Ucznia). Link dedykowany dla Państwa placówki nie uległ zmianie względem lat ubiegłych.
Wcześniejsza komunikacja z rodzicami oraz dotrzymanie terminu 31.05.2022 r. pozwoli na uniknięcie wzmożonych zapytań rodziców oraz kolejek zarówno w Punktach Obsługi Pasażerów, jak i sekretariatach we wrześniu. Umożliwi Państwu również wydanie Kart Ucznia przed rozpoczęciem roku szkolnego 2022/2023, a w dalszej perspektywie skorzystanie z Karty Ucznia i bezpłatnych przejazdów uczniom od 1 września 2022 r.
Celem dotarcia do jak najszerszego grona odbiorców, bardzo prosimy o umieszczenie informacji o powyższych zasadach w dzienniku elektronicznym (propozycja komunikatu w załączeniu) oraz umieszczenie w widocznym miejscu plakatu informacyjnego, który w najbliższym czasie prześlemy.
- Ważność Karty Ucznia można sprawdzić na stronie wtp.waw.pl wpisując sprawdzkarte.wtp.waw.pl i 11-cyfrowy numer karty.
Proszę pamiętać, że za pośrednictwem szkoły nie realizujemy wniosków kart zagubionych. W takich przypadkach zapraszamy do dowolnego Punktu Obsługi Pasażerów ZTM w celu zablokowania zagubionej karty i wydania za opłatą duplikatu karty.
W celu usprawnienia operacji wymiany nośników oraz przedłużenia uprawnień, Zarząd Transportu Miejskiego przygotował specjalny link https://kartaucznia.ztm.waw.pl/77b370bb, dedykowany dla Państwa Szkoły, za pomocą którego można złożyć wniosek o nową Kartę Ucznia.