Nasza szkoła bierze udział w ogólnopolskim projekcie „Zaproś mnie na swoją lekcję” Zdalna edukacja zmusiła nauczycieli w całym kraju do zmiany swoich przyzwyczajeń. Choć na początku lekcje w formie wideokonferencji były nowością, to z czasem spowszedniały i zaczęły nudzić uczniów. „Zaproś mnie na swoją lekcję”, to inicjatywa, która pozwala dostrzec pozytywne strony w zdalnym nauczaniu. To wymiana nauczycieli, która znacznie urozmaica codzienność ich wychowanków. Lekcje otwarte z muzykoterapii w ramach ogólnopolskiego projektu edukacyjnego „Zaproś mnie na swoją lekcję” przeprowadziła nauczycielka Szkoły Podstawowej nr 280 z Oddziałami Integracyjnymi im.T.Chałubińskiego w Warszawie p.Natalia Sydorchuk wraz z uczniami naszej szkoły (22.03-26.03.2021) dla: 2-B klasy Szkoły Podstawowej nr 5 w Opolu (województwo opolskie). 3-D klasy Szkoły Podstawowej nr 247 z Oddziałami Integracyjnymi w Warszawie . 4 klasy Szkoły Podstawowej nr 1w Luboniu (województwo wielkopolskie). 1,2,3 klasy Szkoły Podstawowej im. Żołnierzy Niezłomnych w Pobłociu.(Powiat Słupski, województwo pomorskie) 3-C klasy Szkoły Podstawowej z Oddziałami Sportowymi nr 5 w Goleniowie (województwo zachodniopomorskie) 4 i 5 klasy Szkoły Podstawowej im. Jana Brzechwy w Radostkowie.(Radostków Kolonia, województwo śląskie) 4 klasy Zespołu Szkolno- Przedszkolnego w Borownie (powiat częstochowski, województwo śląskie) Wraz z 4 klasą Zespołu Szkolno- Przedszkolnego w Borownie brał udział w lekcji otwartej Dyrektor szkoły p. Artur Rybaniec, który na końcu lekcji podziękował naszym uczniom ,nauczycielom za aktywność, twórczość i nowe doświadczenie . Ogromne podziękowania dla uczniów naszej szkoły, którzy wzięli udział w projekcie: Wiktoria i Szymon Ziętek(3C,1B), Sobiech Helena(3C), Joanna Pamięta(3C), Matylda Wal(5A), Bartek Nurowski(5A), Piotr Malicki (2B), Julia Olczak(2B) oraz ich rodzicom za techniczne wsparcie! Grupa „Zaproś mnie na swoją lekcję” pomaga przełamać rutynę codziennej rzeczywistości w nauczaniu online i odczarowuje to, co mówi o nauczycielach część społeczeństwa czy niektóre media. Wiele stereotypów na temat pedagogów i nauczania zostało obalonych dzięki temu działaniu. Nikt Nas- Nauczycieli do tego projektu nie zmuszał! A to dowód na to, aby dać w końcu przestrzeń w edukacji pasjonatom oraz uczniom, a szkoła sama będzie się kręcić – bez kontroli, narzekania i bylejakości.